Ownership changing at weekly Demokracija, web portal Škandal24.si

Ljubljana – The company Nova Obzorja, which publishes weekly Demokracija and web portal Škandal24.si, has a new majority owner. The two-third majority share has been transferred from Hungarian company R-Post-R to NovaTV24.si, the company running the Nova24TV news television channel. According data by AJPES, the agency for public legal records, the Hungarian company owned by businessman Peter Schatz, one of the key players in Hungarian PM Viktor Orban’s media expansion in the Balkans, is no longer the owner of 65.85% of Nova Obzorja. As of 25 May, the new majority…

For FREE further reading please JUST enter your email address


I allow to collect my email data for analytics and email campaign